All About Jazz

Home » Musicians » Discography » L'albero delle fate

0

L'albero delle fate

L'albero delle fate by Giovanni Falzone buy album

Giovanni Falzone

Label: Edizioni Parco Della Musica
Released: 2019
Duration: 00:54:28
Views: 132

Track Listing

Sentiero; Il Magico Sasso; Il Mondo di Wendy; Capelli d'argento; L'albero delle Fate; Madre Terra; Frida; La Fonte; Neve.

Personnel

Album Description

Il nuovo disco di Giovanni Falzone per la Parco della Musica Records, L'Albero delle Fate, nasce con il desiderio di omaggiare, attraverso una serie di composizioni originali scritte dall'artista per l’occasione, una delle formazioni più classiche in assoluto: Il Quartetto. La scelta di questo tipo di formazione parte dalla volontà di approfondire, dopo un periodo di indagine attorno alle sonorità elettriche, le potenzialità del suono acustico in tutte le sue sfaccettature. Utilizzare questo tipo di organico, storicamente inteso come il più “classico” delle formazioni, è stato un punto di partenza molto stimolante per architettare un lavoro di ricerca compositiva, dove Falzone ha cercato di miscelare il jazz con tutte le forme di scrittura e improvvisazione che durante il XX Secolo si sono avvicendate. Le composizioni sono caratterizzate da una forte componente ritmica e melodica, attraverso la quale il Quartetto muove l’intero quadro sonoro. Fanno parte di questo progetto musicisti attenti e di grandissima sensibilità con i quali Falzone instaura fin da subito un rapporto di complicità ed intesa musicale grazie alla loro capacità di muoversi in diversi ambiti creativi.


Tags

Reviews

Album uploaded by Emmanuel Di Tommaso

Watch


Shop Amazon

Album Reviews

Hi-Fly
Hi-Fly

Howard University Jazz Ensemble

And Then It Rained
And Then It Rained

The Michael O'Neill Quartet

You're It!
You're It!

The Mike Melito / Dino Losito Quartet

Free Tracks

Conversations
Conversations

Graphite Addiction

Frogman
Frogman

Kyle MacLeod

Motian
Motian

Michael Dalgas

Open City
Open City

Christoph Irniger

All About Jazz needs your support

Donate
All About Jazz & Jazz Near You were built to promote jazz music: both recorded and live events. We rely primarily on venues, festivals and musicians to promote their events through our platform. With club closures, shelter in place and an uncertain future, we've pivoted our platform to collect, promote and broadcast livestream concerts to support our jazz musician friends. This is a significant but neccesary effort that will help musicians now, and in the future. You can help offset the cost of this essential undertaking by making a donation today. In return, we'll deliver an ad-free experience (which includes hiding the bottom right video ad). Thank you.

Get more of a good thing

Our weekly newsletter highlights our top stories and includes your local jazz events calendar.